Toate obiectivele ce ţin de Ministerul Transporturilor şi pe care România trebuie să le îndeplinească pentru aderarea la spaţiul Schengen sunt în grafic, a declarat, vineri, ministrul de resort, Anca Boagiu, cu prilejul unei inspecţii, alături de premierul Boc, la noul terminal de la Aeroportul Otopeni.
"Noul terminal este gata în proporţie de 99 la sută în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de intrare în spaţiul Schengen în perspectiva comisiei de monitorizare, care va veni pe 15 noiembrie. Şi celelalte două obiective aflate în monitorizare, Aeroportul Timişoara şi staţia CFR Stamora-Moraviţa, sunt în grafic şi vor fi finalizate la timp", a dat asigurări Anca Boagiu, informaţii care au fost întărite de şeful Executivului,
Boc a explicat că s-a finalizat separarea fluxurilor Schengen/non Schengen şi că va fi inaugurat în martie 2011 pentru pasageri. Terminalul a presupus investiţii de 60 milioane euro, din fondurile Companiei Aeroporturi Bucureşti.
Autostrăzile, motiv de iritare
Tot ieri, Boagiu a dat şi o altă veste bună: Ministerul Transporturilor va organiza, până la sfârşitul lunii, licitaţii pentru construirea a 270 Km de autostradă, care vor fi finanţaţi prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi. "În februarie-martie 2011 ar urma să fie semnate contractele", a declarat ea. "Până la sfârşitul lunii vom începe licitaţiile pentru construirea a 270 de km de autostradă, cu finanţare prin POS-T. Este vorba despre tronsoanele Nădlac-Arad (vest), Orăştie-Sibiu (centru), Timişoara-Lugoj (vest) şi Lugoj-Deva (vest). Trei dintre aceste obiective vor fi finanţate prin POS-T 2007-2013, iar lucrările la tronsonul Timişoara-Lugoj vor începe cu finanţare prin acest program şi se vor finaliza în programul 2014-2020", a explicat oficialul.
Subiectul kilometrilor de autostradă care vor fi făcuţi de acest Guvern şi cei care au fost dej