Piaţa construcţiilor din România va atinge punctul minim abia anul viitor, când va mai scădea cu încă 5-6%, urmând să revină la nivelurile înregistrate în anii 2007-2008 peste cinci ani, apreciază Wolfgang Kristinus, proprietarul producătorului şi distribuitorului austriac de materiale de construcţii Baustoff+Metall.
Compania, intrată pe piaţa românească în urmă cu un an, estimează pentru anul acesta o cifră de afaceri de 2,5-3 mil. euro, având un portofoliu de 120 de clienţi activi. Pentru anul 2011, BaustoffĂMetall vizează o dublare a afacerilor în România, până la 5-6 mil. euro.
Cele mai importante proiecte la care compania a participat în primul an de activitate sunt extinderea Aeroportului Henri Coandă, Stadionul Naţional sau Spitalul Colţea.
"Abordăm o planificare treptată a extinderii în România, astfel încât în următorii ani să acoperim toate zonele geografice. Astfel, noi ne vom concentra în primă fază pe Bucureşti şi vom aborda punctual proiecte în Iaşi, Timişoara, Cluj, Braşov etc."
Baustoff a realizat în România investiţii de 1,2 mil. euro până în prezent, banii fiind direcţionaţi către închirierea spaţiilor de depozitare şi de birouri situate pe Şoseaua de Centură a Capitalei.
"Am ales să intrăm pe piaţa românească într-o perioadă de criză pentru că am avut o serie de oportunităţi: costurile au scăzut, unii competitori şi-au închis afacerile, iar oamenii pe care i-am găsit în România s-au dovedit a fi foarte capabili", potrivit lui Kristinus. Proprietarul BaustoffĂMetall nu a exclus pentru viitor chiar construirea unei fabrici în România, în cadrul căreia s-ar putea produce rame pentru uşi.
Grupul austriac Baustoff+Metall este prezent în 17 ţări la nivel european, având dezvoltate 7 unităţi de producţie, 88 de unităţi comerciale şi platforme de distribuţie cu peste 1.200 de angajaţi. În 2009, Baus