Săptămîna asta ajunge şi la noi ultimul episod al trilogiei Millennium, reluînd acţiunea fix de acolo unde o lăsase precedentul şi încercînd să descurce iţele urzite pînă acum, de la istoria familiei disfuncţionale a lui Lisbeth Salander la spionii rămăşi sub acoperire din vremea Războiului Rece. De data asta accentul cade mai degrabă pe investigaţiile lui Blomkvist, ceea ce nu e o idee prea grozavă, dat fiind că Noomi Rapace şi personajul ei erau chichirezul întregii serii. Avem mai multă expoziţiune şi mai puţină adrenalină, negativul de serviciu e un psihiatru sinistru iar relaţia dintre Mikael şi Lisbeth rămîne într-o coadă de peşte cu iz autist. Aşteptăm, deci, versiunea lui David Fincher asupra întregii poveşti.
Due Date nu e tocmai Hangover 2, dar are suficient potenţial: după ce sînt debarcaţi forţat dintr-un avion, Peter (Robert Downey Jr. - un tătic în devenire) şi Ethan (Zach Galifianakis - un actor aspirant cu magnet la ghinioane) se văd siliţi să străbată America împreună, lăsînd în urmă un şir de dezastre şi mormane de neuroni consumaţi în certuri absurde. Stilurile contrastante - unul coleric, celălalt complet zăbăuc - amintesc de perechea Gerard Depardieu / Pierre Richard din La chèvre, iar Downey alternează simpatic între exasperare, frustrare şi arţag.
Miercuri a început cea de-a patra ediţie Kinofest, singurul festival internaţional de film digital din România. Anul acesta vi s-au pregătit o selecţie cu aproape 300 de scurtmetraje, concerte Toulouse Lautrec şi Backstage Hero + proiecţii interactive , toate la Muzeul Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti.
Tot cu scurtmetraje va momeşte şi KulturMARKT, tîrgul de "tendinţe, aspiraţii, artă vizuală şi lucruri manuale” găzduit de Kulturhaus între 6 şi 7 noiembrie, unde, pe lîngă proiecţiile filmelor realizate de UNATC, UNARTE sau MediaPro, se va strecu