Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa pe piata locala, a inregistrat afaceri de 546,8 milioane de euro in primele noua luni ale acestui an, mai putin cu 7,5% fata de perioada similara a anului trecut, conform raportului OTE, grupul grec care detine compania de telecomunicatii.
Pe de alta parte, in trimestrul al treilea,scaderea a fost mai mica, Romtelecom avand afaceri de 181,5 milioane de euro, in scadere cu 6,5% fata de iulie-septembrie 2009, cand compania inregistrase 194,2 milioane de euro.
“Data fiind scaderea consumului ca urmare a reducerii salariilor angajatilor bugetari si a cresterii TVA-ului, Romtelecom a avut rezultate rezonabile in aceste circumstante defavorabile”, spune Yorgos Ioannidis (foto), directorul general al companiei despre scaderea in trimestrul al treilea.
In trimestrul ai treilea, pierderile operationale (EBIT) ale companiei au fost de 13,9 milioane de euro, fata de un profit operational de 8 milioane de euro in perioada similara a anului trecut. La noua luni, pierderile operationale ale companiei au fost de 52,1 milioane de euro, fata de un profit operational de 20,3 milioane de euro in 2009.
Printre factorii care au determinat pierderile operatorului se numara atat programele de plecari voluntare din companie care au costat 23,7 milioane de euro in primele noua luni din an (dintre care 3,4 milioane intre iulie si septembrie), dar si de investitiile in achizitia de continut TV, in special drepturi de difuzare a meciurilor de fotbal, pentru Dolce TV, un post de televiziune de sport lansat de Romtelecom in aceasta toamna.
“ Ne vom concentra in continuare sa identificam noi solutii de crestere a eficientei si de reducere a costurilor pentru a asigura profitabilitatea pe termen lung a companiei, iar in acest sens am initiat un nou proiect. Acesta este in faza de evaluare in cadrul Romtelecom,