Operatorul de telefonie fixă a avut pierderi operaţionale de aproape 14 mil. euro
Veniturile au mai căzut o dată cu 6,5, la doar 181,5 milioane de euro
Cel mai mare operator de telefonie fixă la nivel naţional, Romtelecom, a înregistrat pierderi operaţionale de 13,9 milioane euro în trimestrul al treilea, în timp ce veniturile au scăzut cu 6,5%, la 181,5 milioane euro. Evoluţia slabă a fost rezultatul măsurilor de austeritate şi creşterii şomajului, rezultatele fiind semnificativ mai mici decât în 2009, susţin reprezentanţii companiei. Potrivit raportului financiar al grupului elen OTE, în trimestrul al treilea, mediul de consum din România a fost din nou afectat negativ de scăderea veniturilor populaţiei, de creşterea TVA, avansul şomajului, cât şi de inflaţia peste aşteptări. "Vom continua să ne concentrăm în lunile următoare ale acestui an pe lansarea de oferte menite să îi ajute pe clienţii noştri să facă faţă mai bine limitărilor din această perioadă economică de criză, mai ales că ofertele de criză introduse în această vară au fost deja bine primite de clienţii noştri", a declarat, într-un comunicat, directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Clienţii de telefonie fixă pierduţi, recuperaţi de serviciile de Internet
Numărul liniilor de telefonie fixă operate de companie a scăzut cu 6,3% în perioada 1 octombrie 2009 - 30 septembrie 2010, la 2,632 milioane. Baza de abonaţi a crescut însă puternic pe serviciile de Internet, de la 764.708 la 947.379 (plus 23,9%), şi pe cele de televiziune (prin satelit şi broadband), de la 831.043 la 1,003 milioane.
Romtelecom a depăşit astfel pentru prima dată pragul de un milion de clienţi pe serviciile de televiziune. "În comparaţie cu trimestrul al treilea din 2009, în acest an Romtelecom a continuat să înregistreze o creştere a numărului de abonamente, cu o rată evident m