Ponderea pieţei asigurărilor în PIB-ul României este de numai 0,3%, în timp ce în Ungaria şi Polonia reprezintă 1,9% din PIB, în Slovenia 1,8%, iar în Cehia şi Slovacia, de 1,6%, respectiv 1,3%, astfel piaţa locală fiind mult sub nivelul altor state din regiune, susţine într-un interviu acordat Curierului Naţional, Mihai Popescu (foto), CEO Aviva România.
Cum aţi caracteriza piaţa asigurărilor în acest moment, după doi ani de criză? Ce se va întâmpla în anii următori?
Cred că un pic mai matură! Şi să vă explic şi de ce: aceşti doi ani de criză au avut şi un impact pozitiv asupra românilor, prin creşterea responsabilităţii individuale. Românii şi-au dat seama că dacă ei nu fac nimic pentru a-şi asigura un viitor financiar, atunci nimeni nu o va face (niciun stat sau Guvern). Este vorba doar despre conştientizarea nevoilor şi asumarea responsabilităţii. Oamenii au înţeles că indiferent de momentele prin care trece economia, priorităţile lor rămân aceleaşi şi nimeni nu le va oferi vreodată protecţie celor dragi sau un venit mai mare la pensie decât ei înşişi.
E drept că dacă comparăm piaţa de asigurări de viaţă din România cu cele ale altor ţări din Europa Centrală şi de Vest vom vedea că suntem încă sub nivelul lor, ponderea acestei industrii în Produsul Intern Brut fiind de numai 0,3%. Piaţa locală de asigurări de viaţă se află astfel mult sub nivelul altor state din regiune. Potrivit datelor UNSAR, în Ungaria şi Polonia asigurările de viaţă reprezintă 1,9% din PIB, de exemplu; în Slovenia, nivelul acestui indicator este 1,8%, iar în Cehia şi Slovacia, de 1,6%, respectiv 1,3%. În primele luni ale anului 2010 piaţa de asigurări de viaţă a crescut cu 4,3 % comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (potrivit datelor CSA) şi mă aştept ca până la finalul anului să se menţină un trend ascendent, dar moderat.
Mai sunt văzu