- Diverse - nr. 667 / 6 Noiembrie, 2010 Ma refer la zilele lucratoare, fiindca, intr-adevar, tanarul regizor a lucrat foarte mult in aceasta saptamana, in spatiul Teatrului Scena, in fiecare zi, dimineata, de la ora 10, si dupa-amiaza, de la 18, cu zeci de studenti ai facultatilor de teatru din Targu-Mures, Sibiu si Cluj-Napoca, iar de ceea ce au avut parte din plin a fost cu siguranta... rasul! Asa cum a reusit si la Campionatul de improvizatie. Vlad Massaci a lucrat aceste zile pe statutul actorului (de la mare la mic, si invers) considerad totusi ca, pentru spectator, nu acest fapt este important, cat clipele numarate in care se plictiseste! Regizorul s-a jucat, la propriu, cu viitorii actori, atmosfera fiind incredibl de relaxata, s-a ras foarte mult, fiindca temele au fost ingenioase, de la ce ar face cei care lucreaza pe o nava spatiala cand se infiltreaza un intrus, pana la ce ar face cel mai umil slujitor cu tronul regelui, decorul fiind doar... un scaun, solutiile fiind cele mai neasteptate. "Important nu e sa joci adoratia fata de rege, ci sa speli scaunul cu tot efortul posibil, de unde eventual poate deduce spectatorul veneratia pe care o ai pentru cel ce se asaza pe el". Actorii sa joace lucruri concrete, nu idei. Am fost surprinsa sa regasesc niste studenti incredibil de buni, din partea ambelor linii de studiu, romana si maghiara. Nu am intalnit o asemenea atmosfera decat in urma cu 15 ani, in Bucuresti, cand profesorul meu, dl Vlad Radescu, cel care l-a adus de fapt pe Massaci in Targu-Mures, lucra cu foarte multi studenti deodata. Vlad Massaci are si el o personalitate la care se raporteaza foarte mult: regizorul Radu Penciulescu, in conceptia caruia, pentru a crea o atmosfera necesara in teatru, e ca intr-o sedinta de spiritism, unde trebuie sa alegi camera potrivita, sa tragi obloanele, sa aprinzi lumanari, sa pui scaune cu spatar inalt, oameni in