Gigantul american Amway mizează, în 2011, pe o creștere de 5% a afacerii în România, bazându-se pe sporirea forței de vânzări directe, prin atragerea de noi colaboratori din rândul celor rămași fără job ori aflați în căutarea celui de-al doilea loc de muncă.
Amway, Avon, Oriflame, Zepter. Aproape că nu există consumator din România care să nu fi cumpărat produse ale acestor companii de la cunoștințe, prieteni sau chiar de la membri ai familiei. Toate aceste nume, plus încă alte 30 de companii de vânzări directe prezente pe piața românească, cumulează anual o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de euro, având înrolați în activitățile lor mai mult de 300.000 de distribuitori. Aproape 20% dintre aceștia sunt înscriși la Amway, cel de-al doilea mare jucător pe această piață, după Avon, tot o companie americană, care a avut anul trecut în România vânzări de 111 milioane euro. De altfel, cele două rivale controlează, împreună, jumătate din piață.
Dacă Avon s-a axat pe cosmetice și produse de îngrijire personală încă de la intrarea în România, Amway a introdus acest segment după câțiva ani, acesta reprezentând, în prezent, 60% din totalul cifrei de afaceri, care la nivelul anului 2009 s-a situat la 109 milioane de lei (circa 25,7 milioane de euro). „Am înregistrat o scădere de la 128 de milioane de lei (34,75 milioane de euro n.red), pentru că s-a redus puterea de cumpărare din cauza crizei și, implicit, valoarea medie a comenzii. Chiar și așa, am înregistrat un profit de nouă milioane de lei (2,12 milioane de euro n.red)“, declară George Popescu, directorul general al Amway România, menționând că, pentru 2010, se așteaptă la o scădere de 10% a cifrei de afaceri. „Văd un potențial de creștere abia în 2011, pentru că oamenii doresc un venit suplimentar și sunt din ce în ce mai mulți români care vor să facă din colaborarea cu Amway o afacere, nu