Ministerul Sănătăţii este iniţiatorul unui proiect de ordonanţă de urgenţă prin care fiecare asigurat va primi, contra cost, un card cu cip, purtător al informaţiilor medicale din istoricul clinic al acestuia. Cardul naţional de sănătate utilizează date din sistemul informatic unic integrat al asigurărilor sociale de sănătate, ca de exemplu înregistrarea numărului de solicitări de servicii medicale prin codul furnizorului, dovada achitării contribuţiei pentru asigurările sociale de sănătate, informaţii despre medicul de familie. De asemenea, sunt stocate şi informaţii importante, ca diagnostice medicale cu risc vital, grupa sanguină şi RH, status asigurat (sănătos sau bolnav cronic), status donor organe, precum şi alerte speciale (tratamente speciale, proteze).
Pe card vor fi inscripţionate date ca nume, prenume, codul numeric personal, cod asigurat, data expirării cardului, numărul de identificare şi acronimul casei de asigurări de sănătate care emite cardul, numărul de identificare a cardului. Asiguratul va suporta, alături de Casa de Asigurări, cheltuielile privind producerea cardului. În schimb, furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale care au încheiat contract cu casele de asigurări de sănătate au obligaţia să acorde asistenţă medicală titularilor de card naţional de sănătate.
URL scurt: http://alba24.ro/?p=5871
Ministerul Sănătăţii este iniţiatorul unui proiect de ordonanţă de urgenţă prin care fiecare asigurat va primi, contra cost, un card cu cip, purtător al informaţiilor medicale din istoricul clinic al acestuia. Cardul naţional de sănătate utilizează date din sistemul informatic unic integrat al asigurărilor sociale de sănătate, ca de exemplu înregistrarea numărului de solicitări de servicii medicale prin codul furnizorului, dovada achitării contribuţiei pentru asigurările sociale de sănătate, informaţii desp