Atunci când te gândeşti la BMW, prima imagine care îţi apare în minte, chiar şi nedefinită total, este cea a unui "cincear". Lucru normal, câtă vreme Seria 5 este, dacă vreţi, coloana vertebrală a constructorului bavarez. Noua generaţie este tot un sedan puternic, ce impresionează atât prin rafinament, cât şi prin muşchii pe care nu se sfieşte să-i încordeze la maximum dacă îi cereţi asta. Şi, neapărat trebuie spus, seamănă teribil cu mai exclusivista Serie 7.
Modelul testat a fost dotat cu un motor diesel cu şase cilindri în linie, care oferă 245 CP şi un cuplu absolut impresionant de 540 Nm, disponibil încă de la 1.750 de rotaţii. Mai pe româneşte, asta înseamnă un comportament supersportiv, chiar şi în condiţiile în care greutatea maşinii se ridică la 1,8 tone. De fapt, să spui că la BMW ai parte de răspuns instantaneu şi corespunzător din partea acceleraţiei devine desuet, deoarece aceste atribute par să fi intrat definitiv în ADN-ul mărcii germane. La noua Serie 5, asta se datorează şi transmisiei automate cu opt rapoarte, perfect etajate, care poate lucra în patru moduri diferite, în funcţie de solicitările şoferului: Normal, Confort, Sport şi Sport+.
Fiecare dintre aceste moduri presupune un răspuns adecvat din partea cutiei: poate să supună motorul la turaţii bruşte şi violente dacă aveţi chef de senzaţii tari pe drumuri virajate, dar poate să urce şi perfect constant şi confortabil în regim de autostradă. Pe scurt, este o maşină completă, care se poate adapta perfect unor stiluri total opuse de exploatare, lucru care se vede şi din performanţele pe care le propune. Pentru o acceleraţie de la 0 la 100 km, noul 530d are nevoie doar de 6,3 secunde, în timp ce viteza maximă se ridică la 250 km/h. Iar aceste valori vin împreună cu principala calitate a maşinii: ţinuta de drum fără de reproş! Există o funcţie care poate schimba comportamentu