gândula avut ocazia să stea de vorbă cu unul dintre inventatorii "social networking", cea mai în vogă tendinţă a internetului. Ramu Yalamanchi este creatorul Hi5 şi vorbeşte despre nevoia de readaptare continuă a businessului în era tehnologiei, fie că este vorba despre presă sau chiar despre Hi5, lăsat în urmă de Facebook sau Twitter
Facebook, Twitter, Hi5. Cuvinte care în urmă cu câţiva ani nu existau îşi pot găsi acum loc în celebrul dicţionar Webster. Internetul se reinventează permanent, iar o dată la câţiva ani apare ceva major. Hi5 a fost una dintre acele lovituri, iar Ramu Yalamanchi autorul ei. La conferinţa How To Web i-au ascultat sfaturile sute de tineri antreprenori români dornici să fie "noul Hi5". Sau "noul Facebook" ca să ţinem pasul cu vremurile. Aşa că l-am întrebat firesc pe Ramu dacă vede posibil ca următoarea invenţie majoră a internetului să vină din România. "Da, se poate, există o şansă. Nu neapărat o şansă mare. Sunt oamenii care ar putea să pornească. Întrebarea este dacă aceştia doresc să rămână în România sau vor şi sunt încurajaţi să plece din ţară, să construiască viitorul altundeva", spune inventatorul Hi5, care mărturiseşte că a învăţat spiritul antreprenorial de la tatăl său.
"Execuţia e mai importantă decât ideea"
Iar acesta a ratat de câteva ori până a găsit afacerea potrivită: "Execuţia e mai importantă decât ideea. Sunt oameni inteligenţi în toată lumea, ca şi aici. Sunt foarte multe idei, dar puţine devin importante global. Ţine de execuţie, iar execuţia ţine de perseverenţă şi alegerea oamenilor potriviţi". Hi5 trebuie să ştie mai bine ca oricine că execuţia e extrem de importantă.
Facebook a "executat" o platformă "social media" evident superioară. Ramu recunoaşte, dar explică argumentat că e o problemă generală: "Tehnologia nouă şi schimbările pieţei ucid afacerile existente. Noile afaceri de internet