Doi tineri care au creat o platformă de social shopping vor să îşi extindă afacerea pe piaţa globală ţintind 1.000 de magazine online.
Ce-ar fi dacă ai putea să îţi iei prietenii şi aşa cum ieşi la cumpărături, să faci shopping online? Să vă puteţi da sugestii, să comentaţi produse, să încercaţi mai multe până vă decideţi? Aşa s-au întrebat şi Alexandru Rada şi Mihai Rotaru, de 22, respectiv 25 de ani.
Răspunsul lor a venit acum şase luni, sub forma unui proiect de social shopping - platforma Squeeqly. Scopul: să conecteze magazinele online cu reţelele de socializare, ca Facebook şi Twitter. Adică, pe de o parte să le ofere utilizatorilor de reţelele sociale care cumpără produse din magazinele online cu care lucrează Squeeqly, recompense şi reduceri, iar pe de alta, să crească gradul de promovare al magazinelor pe reţelele sociale. „Este un win-win situation”, explică pentru evz.ro Alexandru Rada.
Iar confirmarea că proiectul este bun a venit de două ori până acum. O dată prin finanţarea primită de la o companie, iar a doua oară, joi, în cadrul celui mai amplu eveniment dedicat industriei online – How To Web – unde cei doi parteneri au câştigat marele premiu la competiţia Startup Challenge.
Cum a început totul
În iunie 2010, Alexandru Rada şi Mihai Rotaru s-au întâlnit la un eveniment dedicat antreprenoriatului online, unde au fost parteneri în aceeaşi echipă de lucru. Descoperind afinităţi comune, au explorat ideea de a deschide o platformă de social shopping, iar reacţia bună a juriului i-a încurajat să încerce.
Şi iată-i o lună mai târziu la primele întâlniri cu magazinele româneşti, care, după cum spune Alexandru, au fost foarte deschise. În promovarea afacerii, cei doi au vrut să acopere toate domeniile de shopping online, dar au început cu site-urile de îmbrăcăminte, care „merg cel mai bine, mai ales că targetul nostru este între 2