Pieţele-ţintă pentru exportatorii din România diferă de la un sector (categorie de produse) la altul, dar în abordările comercianţilor au început să predomine ţările dinafara Uniunii Europene, reiese din Strategia Naţională de Export 2010-2014, lansată ieri spre dezbatere publică.
Eforturile de intensificare a comerţului exterior ar urma să fie direcţionate către companiile care livrează mărfuri în state din afara UE, precum India, China, Brazilia sau Orientul Mijlociu.
Strategia are ca obiective promovarea firmelor inovative, explorarea de noi pieţe internaţionale, consolidarea colaborării instituţionale sau „abordarea concertată a iniţiativelor", în sensul asocierii companiilor care vor să-şi promoveze exporturile. Viitoarea Strategie de Export ar putea fi aprobată de Guvern până la sfârşitul anului, au anunţat ieri oficialii Ministerului Economiei şi Comerţului.
„Exportatorii români resimt încă lipsa aptitudinilor manageriale pentru a face faţă noului model de afaceri, lucruri care explică, în parte, de ce majoritatea exporturilor sunt încă în zona subcontractării. De asemenea, puţini exportatori deţin branduri puternice sau sunt inovativi", se arată în documentul citat.