Lipsa de bani, prabusirea sistemului public si eterna problema a coruptiei sunt doar cateva dintre temele de discutie ombilical legate de sanatatea romaneasca. Cum vede un specialist strain sistemul sanitar romanesc si cum poate ajuta comunicarea acolo unde banii sunt tot mai putini, aflati din interviul urmator.
Dupa 17 de ani in gigantul farmaceutic american Pfizer, in cadrul caruia a ocupat functii de manager in marketing si vanzari, Nick May (foto) s-a decis sa lucreze in domeniul comunicarii, specializandu-se pe regiunile Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Toamna aceasta, Nick May, actualmente practice leader pe domeniul sanatatii la Hill & Knowlton, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, a vizitat Romania, prilej cu care a acordat un interviu Wall-Street.ro.
Wall-Street: Este prima oara cand sunteti in Romania? La ce concluzii ati ajuns in urma discutiilor purtate cu specialistii locali in ceea ce priveste sistemul de comunicare in sanatate?
Nick May: Intr-adevar, dupa mai bine de 35 de ani petrecuti in comunicare si marketing pentru Sanatate, este pentru prima oara cand am avut sansa sa vin pentru o intalnire in Bucuresti, Romania. Sunt constient de probleme si presiunile existente atat in aceasta tara, cat si in altele, de felul in care sunt abordate serviciile din sistemul sanitar si anumite aspecte referitoare la piata serviciilor sanitare din Romania.
Sistemul sanitar de aici este diferit in comparatie cu cele existente in Europa de Vest; in Romania exista mai degraba legaturi solide intre spitale si serviciile pe care acestea le ofera, nu o promovare puternica a sistemului de sanatate primar (medici de familie, generalisti etc) corelata cu o functie puternica a sistemului secundar (medici specilisti) care sa se produca ulterior. Acest aspect reflecta problemele din trecut care persis