Lipsa unor manuale şcolare pentru şcolile speciale unde învaţă copiii cu dizabilităţi, precum şi utilizarea unor programe pentru deficienţe moderate şi uşoare vechi de 18 ani, îngreunează foarte mult activitatea didactică în procesul de educare a copiilor cu dizabilităţi.
Cadre didactice de la centrele şcolare incluzive din judeţele Mureş, Covasna, Sibiu şi Braşov au participat la un schimb de experienţă la sfârşitul săptămânii trecute, organizată de Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1 din Târgu-Mureş în parteneriat cu Asociaţia „Şanse pentru toţi”, acţiune prin care au încercat să promoveze strategii moderne de predare-învăţare-evaluare, metode pe care le aplică fiecare în procesul de educare al copilului cu dizabilităţi. „Avem o mare problemă cu curriculum pentru aceşti copii. Manuale nu s-au tipărit de foarte mult timp şi ne-am gândit că, dacă mai multe şcoli, din diferite judeţe, am reuşi să punem pe picioare exact această parte care ne lipseşte, copiii fiind atât de diferiţi, cu acţiuni diferite, am reuşi să gândim elemente pentru fiecare copil, să-i ajutăm să înveţe pe puterile lui, atât cât se poate descurca şi să-i şi placă ceea ce învaţă”, a precizat Florina Gheorghiu, psihopedagog la Şcoala Specială Sfântu Gheorghe şi iniţiatoarea proiectului pentru schimbul de exeperienţă.
Profesorii şi-au prezentat metodele proprii, alternative educaţionale, precum pedagogia curativă, metode de psihodiagnoză, terapia tulburărilor de limbaj, metode pentru învăţarea aritmeticii, lucru pe care copilul cu dizabilităţi îl face cu dificultăţi. „Metodele sunt diferite, important este cadrul didactic, cât de bine pregătit este, cât de flexibil devine la aceste metode. Pentru că devenim atât de creativi, încât inventăm noi metode pentru copii. Interesul principal este dezvoltarea şi evoluţia copilului în trend pozitiv”, a continuat Florina Gheorg