Exporturile către statele din afara Uniunii Europene au crescut în 2010, comparativ cu 2009, cu peste 64%, potrivit secretarului general al Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor din România (ANEIR), Mihai Ionescu. Sursa: Adrian Scutariu
1 /.
Numai în luna octombrie a acestui an, livrările către statele non-UE au sporit cu 62,4%.
''Exportatorii români au înţeles că e o greşeală să exporţi doar în spaţiul comunitar'', a declarat Mihai Ionescu, la lansarea Strategiei Naţionale de Export.
Pentru creşterea exporturilor, România va miza anul viitor pe creşterea pe construcţia de maşini, agricultură, IT şi turism, sectoare care au înregistrat rezultate bune şi anul acesta, potrivit secretarului de stat în Ministerul Economiei şi Comerţ, Károly Borbély.
''Exporturile au crescut cu 24% anul acesta faţă de 2009, iar 72% din exporturi sunt livrări către statele UE. România exportă foarte puţin în China, Rusia, Brazilia şi India şi va trebui să ne creştem prezenţa pe aceste pieţe'', a subliniat Károly Borbély.
Irigaţiile şi investiţiile străine, puncte forte
Analiza comparativă privind competitivitatea comercială a României arată ca principalele puncte tari, precum şi principalele puncte slabe sunt legate de capitalul uman şi social (atitudini şi capacităţi sociale şi culturale) şi de capacitatea instituţională.
Comparaţia s-a realizat pe un grup de state în care au fost incluşi principalii competitori, respectiv Bulgaria, Croaţia, Italia, Polonia, Tunisia, Turcia şi Ucraina, se arată în Strategia Naţională de Export, lansată astăzi.
Potrivit acesteia, printre punctele tari ale României se numără calitatea înaltă a instruirii în ştiinţe şi matematica, fluxul puternic al investiţiilor străine directe (ISD), care reprezintă o sursă eficientă pentru transferul technologic, suprafaţa arabi