O echipă de tineri pasionaţi a pornit campania „Susţin educaţia“ pentru obţinere de fonduri, prin care speră să-i poată ajuta pe dascălii dornici să-şi facă orele cât mai atractive. „Biblioteca de franceză“, „Şcoală după şcoală“, „Cheia de acces“ sau „Hablamos español“ sunt câteva dintre proiectele depuse deja de învăţători, şi mai ales de cei din mediul rural.
Mulţi dintre profesorii şi învăţătorii care şi-au înscris ideile pe site-ul sustineducatia.ro vor mai multe cărţi pentru elevii lor. Spre exemplu, profesoara Cornelia Stan din comuna Gura Şuţii (Dâmboviţa) vrea să facă o bibliotecă de franceză în şcoală, iar în comuna Vinerea Mare (Alba) o profesoară îşi doreşte un curs opţional de spaniolă, pentru care are nevoie de câteva manuale de gramatică şi literatură spaniolă. Ambele proiecte pot deveni realitate cu bugete mici, între 670 şi 1.000 de lei.
Strâng bani şi cumpără rechizite
Cristiana Anca, de la Asociaţia Română pentru Educaţia Tinerilor spune că, deşi mici, bugetele sunt suficiente pentru ca ideile profesorilor să fie puse în practică la ore. „Plafonul maxim pentru un proiect este de 3.000 de lei. Noi căutăm banii, donatorii şi achiziţionăm totul. Apoi trimitem resursele dascălilor, care devin astfel coordonatori. Tot ei vor face apoi scrisoarea de mulţumire către donator, un raport, vor semna un acord de responsabilitate. Ţinem mult ca totul să fie transparent, pentru a obţine bani şi pe viitor de la finanţatori", spune Cristiana Anca.
Pentru că resursele ajung mai greu, crede voluntara, profesorii care predau în sate sunt cei mai activi. Liliana Mursa este învăţătoare în comuna Gura Roşiei (Alba), din 1986. Din 2006 a început să se implice în activităţi educative nonformale organizate de Asociaţia Ovidiu Rom.
Profesor fără griji, dar cu motivaţie
Tot de atunci, ea învaţă cum să predea mai bine, prin cursuri şi sesiuni