Dacă până acum erau scutite de taxă, începând cu anul viitor şoferii vor trebui să plătească taxa de poluare şi pentru motorizările Euro 5. Mai mult, în 2011, şi pentru celelalte norme de poluare vor fi creşteri, însă nu foarte importante, a precizat la finele săptămânii trecute, ministrul Mediului. La Timişoara, gazele de eşapament au devenit o problemă tot mai mare, în contextul în care parcul auto a crescut anual, în medie cu 15.000 de autoturisme.
Majorări la taxa de poluare auto
Şoferii vor plăti taxă de poluare şi pentru maşinile dotate cu motoare Euro 5, începând de anul viitor, a anunţat, joi, în timpul unei vizite la Arad, ministrul Mediului, Borbely Laszlo. Întrebat de jurnalişti ce modificări va suferi taxa auto, ministrul a spus că se va introduce taxarea auoturismelor Euro 5, dar nu poate preciza cuantumul acestei taxe. “Modificări spectaculoase nu vor interveni anul viitor la taxa de poluare pentru pentru autovehiculele cu motoare Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4, pentru că, în actuala situaţie de recesiune economică a ţării, acest lucru nu ar fi binevenit. Totuşi, taxa de poluare pentru aceste autovehicule va fi uşor majorată. Modificarea care va veni e în legătură cu Euro 5, pentru că de anul viitor numai Euro 5 se va fabrica şi atunci probabil că va fi o anumită taxă şi pe Euro 5”, a declarat Borbely Laszlo.
Ministrul Mediului nu a putut preciza, însă, care va fi cuantumul taxelor aplicate de anul viitor. „Deocamdată, nu pot spune cu cât se va majora taxa de poluare pentru motoarele mai vechi şi nici cât va fi taxa de poluare pentru motoarele Euro 5. Acest lucru urmează să fie stabilit, după toate probabilităţile, în cursul săptămânii viitoare”, a arătat BorbelyLaszlo.
De altfel, şi în septembrie, ministrul Mediului arăta că taxa de poluare auto va fi modificată, iar proprietarii de maşini vechi ar putea p