Unele site-uri își umflă artificial audiența și, astfel, își cresc încasările din publicitate, apelând la diverse trucuri situate mai mult sau mai puțin în zona practicilor oneste. Pierd nu doar competitorii corecți, ci și cititorii și advertiserii.
Pe 28 aprilie 2010, wall-street.ro avea sub 47.000 de vizitatori unici (numărul de calculatoare care accesează, o dată sau de mai multe ori, o adresă web într-un anumit interval de timp). Un număr perfect asortat cu audiența ultimelor luni. Două zile mai târziu, ajunsese la aproape 260.000 de vizitatori unici, iar pe 2 mai (o zi de duminică!) a depășit fulminantul nivel de 357.000, ajungând pe locul doi în România, după hi5.com. După încă două zile, traficul s-a întors la valori normale: 41.000 de „unici“ în data de 4 mai.
Interesante erau și sursele traficului: Turcia și Columbia (de unde au provenit câte 32.000 de „unici“), România (24.000), Vietnam și Peru (câte 20.000), Thailanda și Egipt (cu câte 18.000) și lista ar putea continua. Mihai Seceleanu, CEO al Internet Corp, proprietarul wall-street.ro, explica, la acea dată, pe blogul lui Dragoș Stanca, ce se întâmplase. „Am supradimensionat din greșeală (cu un ordin de mărime) niște costuri pe click și niște bugete de promovare, ceea ce ne-a dat o expunere foarte bună și click-uri/unici pe măsură. Din păcate, am făcut asta chiar înainte de a pleca din țară în vacanță, fără să mai pot verifica lucrurile ca de obicei. Cel mai nasol lucru este că tocmai am aflat costul acestei erori: peste 70.000 de dolari în trei zile“, afirma el.
Acum, la mai multe luni după incident, el spune că lucrurile s-au lămurit. „Am prezentat toate datele Comisiei Tehnice a SATI (Studiul de Audiență și Trafic Internet), în care sunt membri și competitori de-ai noștri, și toată lumea a căzut de acord că nu a fost nimic incorect“, explică Seceleanu. Evoluțiile suspecte pe