Firmele autorizate înregistrează pierderi financiare uriaşe din cauza atelierelor unde şoferii îşi repară maşina ieftin, la negru. Reprezentanţii RAR spun că nu pot face controale în garajele unde sunt deschise atelierele ilegale.
Botoşănenii cu venituri mici îşi duc maşina la reparat la service-uri auto ilegale unde găsesc pe bani puţini piese second-hand. De exemplu, Vasile Timofte a dat 300 de lei pe o pompă de benzină şi încă 100 de lei pentru montajul acesteia la un atelier improvizat într-un garaj din cartierul Ion Creangă.
„Dacă mergeam la un service din ăsta mare mă costa cel puţin dublu şi nu renta. Nu mă interesează nici garanţia şi nici factura. La salariile din ziua de azi trebuie să te orientezi spre ce-i mai ieftin“, a declarat Vasile Timofte.
„Am pierdut jumătate dintre clienţi“
Obiceiul şoferilor de a apela la service-uri clandestine îi falimentează pe cei care şi-au deschis atelierul în mod legal.
„Am pierdut jumătate dintre clienţi. Aceştia au preferat să apeleze la aceste aşa zise service-uri, deşi nu primesc garanţie şi nici factură pe reparaţii. Preţurile sunt într-adevăr mici, dar şi reparaţiile sunt pe măsură. Acest obicei nu va dispărea până când autorităţile nu se vor implica mai mult şi vor închide aceste ateliere clandestine“, a declarat Claudiu Niculăeş, administratorul de la Tridex Service.
Potrivit patronilor „legali“, în Botoşani s-au deschis cel puţin 100 de ateliere clandestine, unde nu se plătesc taxe şi impozite la stat. „Eu personal am sesizat acest aspect reprezentanţilor RAR Bucureşti şi mi-au spus că nu pot face absolut nimic deoarece nu au cum să intre pe proprietaţile private ale cetăţenilor. Legislaţia nu le permite decât să controleze service-urile autorizate“, a declarat Marian Bidaşcă, patron.
„Sesizăm Garda Financiară“
În lipsa u