"Avem nevoie de mai mulţi bani la Fondul de Mediu, pentru că avem nevoie de investiţii verzi". Aşa a explicat ieri ministrul Mediului majorarea, din 2011, a taxelor auto. De anul viitor, vor fi taxate şi autovehiculele Euro 5, iar taxa pentru autovehiculele nonEuro - Euro 4 va creşte cu procente de până la 50%.
Guvernul va da o lovitură dură comerţului cu maşini second-hand, punându-i, în acelaşi timp, la cheltuială suplimentară şi pe cei care vor opta pentru maşini noi, dacă va aproba proiectul privind taxa pentru poluarea auto în anul 2011, propus de Ministerul Mediului. Ministrul Laszlo Borbely a anunţat, ieri, că, în urma unor consultări "la mai multe niveluri", propune introducerea taxei de înmatriculare auto şi pentru maşinile Euro 5, precum şi noi niveluri de tarifare, semnificativ majorate, pentru autovehiculele nonEuro - Euro 4.
Taxa auto la maşinile Euro 2 - mai mare cu 50%
Astfel, taxa auto minimă va fi de 91 de euro, pentru un autovehicul Euro 5, cu vechime de 2 ani şi capacitatea cilindrică de 1.100 de centimetri cubi (cmc). Taxa maximă, de 32.000 de euro, va fi plătită, conform Mediafax, pentru înmatricularea unei maşini vechi de 20 de ani şi cilindree de 3.200 cmc. Dacă în ultimul caz majorarea este nesemnificativă, faţă de anul în curs (taxa în vigoare fiind de 30.720 de euro), va creşte cu până la 50% taxa în cazul maşinilor second-hand cel mai des comercializate: cele cu Euro 2 - Euro 4 şi capacitate cilindrică 1.400 cmc - 2.000 cmc, chiar dacă vechimea lor nu depăşeşte 1 an de zile!
Borbely a precizat că producătorii de maşini au cerut taxe şi mai mari, dar solicitarea nu a fost acceptată. "A fost discutată o propunere mai drastică, venită din partea producătorilor, însă considerăm că această taxa nu poate fi crescută foarte mult şi am găsit o măsură de compromis", a declarat Borbely. În privinţa maşinilor Euro 4, ministrul