Reprezentanţii grupului austriac Lasselsberger, cel mai mare producător de plăci ceramice din România, susţin că 20% din gresia şi faianţa vândută are defecte de aspect ale suprafeţei, fiind necesară înlocuirea după un timp mult mai scurt decât în mod normal.
"În ultimii doi ani s-a accentuat tendinţa românilor de a cumpăra plăci ceramice cât mai ieftine, ceea ce a determinat o creştere semnificativă a importurilor de produse extrem de proaste calitativ", a declarat într-un comunicat Eduard Măcărescu, directorul comercial al Lasselsberger SA.
Potrivit reprezentantului companiei, plăcile au abateri dimensionale şi creează dificultăţi majore în momentul placării. De cele mai multe ori, plăcile nu sunt rectangulare sau plane şi atunci când se montează se pot sparge cu uşurinţă.
Totodată, alte plăci prezintă defecte de suprafaţă (ciobituri, cratere, harise) care pot avea efect în timp. "Unele defecte mai mici au doar impact de ordin estetic. Pe suprafaţa unor produse, se pot observa de multe ori puncte negre, pete sau nuanţe diferite care pot crea ambiente neplăcute. În schimb defectele mari, precum lipsa de glazură de pe faţa plăcii, o altă problemă frecventă, vor înlesni absorbţia apei şi vor reduce drastic durata de viaţă a produselor. De foarte multe ori, există situaţii când aceste plăci trebuie înlocuite chiar şi după câteva luni de la montare", se arată în comunicat. Măcărescu susţine că este de preferat să se evite plăcile ceramice care nu au specificate pe ambalaje destinaţia exactă: pentru perete sau podea, exterior sau interior sau pentru spaţii cu trafic mediu sau intens. În plus, la achiziţia de gresie şi faianţă cumpărătorii ar trebui să verifice ca pe cutie să fie indicate numele şi adresa producătorului, marca produsului, dimensiunea şi codul acestuia, dar şi nuanţa, calibrul sau data de fabricaţie.
Reprezentanţii grupului austr