Sectorul educaţional ocupă 10-12% din piaţă, iar cel de home-entertainment 40%
Piaţa ar putea creşte anul viitor şi cu 25%, rata de penetrare fiind încă mică
Piaţa proiectoarelor din România şi-a diversificat zonele generatoare de vânzări în ultima perioadă, mutându-se tot mai mult pe sectoarele educaţional şi home-entertainment, după ce, în urmă cu puţini ani, segmentul business ocupa aproape 100%, anunţă reprezentanţii locali ai producătorului de proiectoare BenQ.
În prezent companiile reprezintă 50% din clienţii de proiectoare, în timp ce ponderea românilor care cumpără aceste dispozitive pentru uz casnic a crescut la aproape 40%. Sectorul educaţional a urcat şi el la 10-12%.
"O caracteristică specifică anului acesta a fost modificarea zonelor care generează vânzări. Dacă acum câţiva ani vânzările de proiectoare către companii reprezentau aproape 100%, la ora actuală, proporţia acestora a scăzut la undeva peste 50%, 10-12% dintre vânzări fiind generate de către segmentul educaţional, iar restul fiind acoperit în mare parte de zona de home-entertainment", au afirmat reprezentanţii BenQ, într-un comunicat remis redacţiei.
Până la finele anului piaţa ar putea creşte cu 30% faţă de anul trecut, la aproximativ 10.500 de unităţi, faţă de cele 8.707 unităţi din 2009, potrivit datelor BenQ, trimise la solicitarea Curierului Naţional.
Principalul motor va fi segmentul educaţional
Potrivit BenQ, pe o piaţă cu un potenţial de creştere anuală a vânzărilor de 20-25% în 2011, sectorul educaţional este cel mai dinamic. "Putem observa o creştere de 10-15% la nivel mondial pe piaţa de proiectoare. Această creştere este în general susţinută de evoluţia sectorului educaţional, urmat apoi de cel business şi apoi de cel aferent zonei de home-entertainment. Dintre acestea, zona educaţională ar putea fi principalul motor