Planurile UE de a promova biocombustibilii ii vor face pe fermieri sa introduca inca 69.000 de kilometri patrati de salbaticie in circuitul agricol, afectand sursele de hrana si accelerand schimbarea climei, avertizeaza un raport emis luni.
Zona afectata va fi de marimea Irlandei. Ca rezultat, biocombustibilii pe care Europa ii va folosi in urmatorul deceniu vor genera cu 81-167% mai mult dioxid de carbon decat combustibilii fosili, spune raportul citat Reuters.
Noua grupuri pentru protectia mediului au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au analizat datele prezentate de UE privind utilizarea in proportie de 10% a acestui tip de combustibil, pana in 2020.
Echipa pentru energie din cadrul Comisiei Europene, care a propus acest procent, sustine ca suprafata necesara va fi compusa din terenurile agricole parasite din Europa si Asia, minimizand impactul asupra mediului.
Dezbaterea are loc in jurul unui nou concept, denumit "schimbarea indirecta a utilizarii pamantului".
In esenta, asta inseamna ca daca pe un teren cu grau semeni plante pentru biocombustibil, cineva, undeva, va infometa, asta daca nu inlocuiesti suprafata pierduta in alta zona.
Efectele indirecte ale strategiei UE privitoare la biocombustibili vor genera intre 27 si 56 de milioane de tone metrice de gaze cu efect de sera, pe an, mai spune raportul.
In cel mai rau caz, ar fi ca si cum ai pune in circulatie inca 26 de milioane de masini.
Planurile UE de a promova biocombustibilii ii vor face pe fermieri sa introduca inca 69.000 de kilometri patrati de salbaticie in circuitul agricol, afectand sursele de hrana si accelerand schimbarea climei, avertizeaza un raport emis luni.
Zona afectata va fi de marimea Irlandei. Ca rezultat, biocombustibilii pe care Europa ii va folosi in urmatorul deceniu vor