Gruia Stoica, un întreprinzător plecat din comuna gălăţeană Toflea, unde făcea dălţi, controlează acum transportul feroviar de marfă al României. Supranumit „regele vagoanelor“, Gruia Stoica este proprietarul celui mai mare operator feroviar privat din ţară, Grup Feroviar Român (GFR). Afacerile sale s-au născut din ruina CFR.
Gruia Stoica (42 de ani) este unul dintre cei mai bogaţi români, poziţionat pe locul 11 în clasamentul „Forbes România 500 de miliardari", cu o avere estimată la 380-400 de milioane euro. În afaceri, Gruia Stoica a adoptat „politica paşilor mărunţi", achiziţionând pachete mici de acţiuni în societăţile pe care le controlează. Şi-a construit imperiul discret, iar acum afacerile sale sunt răspândite de la un capăt la celălalt al ţării.
Doi oameni de afaceri sunt acuzaţi de devalizarea CFR
Scandal: Omul de afaceri Tonea Chiriac, din Toflea, este acuzat de spălare de bani şi şantajarea sexuală a unui director al Electrica
Gruia Stoica este acţionarul principal al companiei Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare concurent al companiei de stat CFR Marfă. Înfiinţată în 2001, GFR este cea mai valoroasă companie din grupul de firme Grampet SA, de asemenea deţinut de Gruia Stoica, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 300 de milioane de euro. GFR operează cu 13.500 de vagoane şi 260 de locomotive.
Citiţi şi:
„Proful“ de sport ajuns miliardar!
JR de România, o viaţă ca-n filme
Top Forbes: Cinci miliardari deţin afaceri în străinătate
Miliardarul Mircea Tudor, la videochat-ul adevarul.ro: Primul milion de dolari l-am făcut după 10 ani!
Printre clienţii operatorului privat feroviar se numără Compania Naţională a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galaţi, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo şi Lukoil. GFR s-a impus pe piaţă, preluând încet, încet active şi angajaţi ai CFR Marfă. Compania a acumula