Ai rămas fără card? Surpriza neplăcută poate fi dublă: cele mai multe bănci au câteva comisioane speciale pentru clienții aflați într-o astfel de situație.
Băncile înlocuiesc gratis cardurile expirate, însă de obicei taxează emiterea unor noi instrumente de plată înainte de împlinirea acestui termen. Utilizatorii de carduri plătesc diferite tipuri de comsioane pentru refacerea acestora după ce constată că au pierdut cardul sau le-a fost furat, denumirea lor variind în funcție de instituția care a emis plasticul.
Câteva bănci percep comisioane pentru blocarea contului atașat cardului, prima operațiune pe care trebuie să o facă orice utilizator de card imediat după ce constată că nu mai are plasticul, pentru a preîntâmpina debitarea contului de către alte persoane. Comisioanele de blocare a contului percepute de Raiffeisen Bank sunt de 5 lei pentru cardurile de debit standard în lei. În schimb, această bancă taxează cu 140 de lei blocarea contului atașat cardului de debit MasterCard Gold în lei, produs care e scutit de o serie de alte comisioane.
Clienții BCR plătesc un comision de 5 lei pentru blocarea cardurilor de debit, iar cei ai RBS, echivalentul a zece euro. Alte bănci comisionează înlocuirea cardurilor înainte de expirare, indiferent dacă utilizatorii cardurilor emise le-au pierdut sau dacă instrumentele de plată s-au demagnetizat sau au fost deteriorate. Astfel de comisioane sunt percepute de BRD, Volksbank și UniCredit Țiriac. Ultima bancă percepe un comision de 20 de lei la înlocuirea oricărui tip de card din portofoliu.
Scutite de taxe, la unele bănci, în cazul pierderii sau furtului sunt doar „extremele“. Scapă de astfel de costuri fie cele mai simple și mai ieftine carduri de debit, fie produsele cele mai pretențioase - cardurile de credit cu cele mai multe facilități pentru clienți. Astfel de „beneficii“ apar la cardurile de c