A doua generaţie a modelului Opel Movano sosește pe piaţa de autovehicule comerciale uşoare din România însă are de înfruntat o concurență puternică reprezentată de modele similare purtând marca Renault, Peugeot, Fiat sau Iveco.
Lăsând deoparte designul și carateristici precum viteaza maximă sau accelerația, mult mai puțin importante atunci când vorbim despre vehicule utilitare, despre noul Movano trebuie spus în special că este disponibil acum în patru variante de lungime, ce extind zona de încărcare la peste patru metri lungime, şi cu un volum de încărcare mai ridicat, de până la 17 mc în versiunea L4.
Această ultimă generaţie include, de asemenea, variante cu tracţiune pe spate, disponibile atât cu roţi spate simple sau duble, ceea ce îi conferă o masă totală maximă de până la 4,5 tone. Variantele cu tracţiune pe puntea spate asigură o tracţiune suplimentară pe drumuri neasfaltate şi o capacitate de remorcare sporită. Roţile spate duble sunt disponibile pentru versiunile panel van, şasiu şi crew cab.
Acestea sunt incluse în dotarea standard a modelelor cu masa maximă admisă de 4,5 t şi sunt disponibile opţional pentru modelele de 3,0 t. Variantele cu tracţiune pe puntea faţă sunt prevăzute cu motoare montate transversal, în timp ce versiunile cu tracţiune pe puntea spate sunt dotate cu motoare montate longitudinal.
Pe lângă spațiul util de 17 mc, Movano pune la dispoziția clienților o lungime maximă a zonei de încărcare de până la 4,4 metri iar masa maximă admisă este acum extinsă până la 4,5 tone. Sarcina utilă maximă este de până la 2,5 tone, în funcţie de varianta de caroserie. Noul Movano este, de asemenea, un candidat ideal pentru remorcare, având o capacitate de tractare de până la 3,0 tone. Masa maximă a trenului de rulare este acum de 7,5 tone.
Noua gamă de motoare diesel cu patru cilindri şi sistem de injecţie common-ra