Piaţa Matache, ora 10:00. În jur de zece persoane stau în faţa primului magazin social din Capitală, Somaro, aşteptând ca vânzătorii să îi lase înăuntru.
Sunt oameni ce nu realizează mai mult de 500 de lei pe lună şi vin de trei ori pe săptămână pentru a-şi face aprovizionarea de aici.
La intrare prezintă legitimaţiile în baza cărora pot face cumpărăturile şi intră, treptat, în timp ce alte persoane formează o nouă coadă.
Pe rafturi stau aranjate produsele cu preţuri simbolice: un kilogram de zahăr costă 1 leu, orezul se poate cumpăra cu 2 lei, făina cu 1 leu, la fel şi mălaiul, litrul de ulei e 2,5 lei, iar hainele se pot achiziţiona cu 7,5 lei bucata.
"Este un ajutor foarte mare dat celor cu venituri mici. Facem economie, luăm ce găsim, zahăr, ulei, îmbrăcăminte. Eu iau pentru o persoană care nu se poate deplasa şi are o pensie de 300 de lei", ne spune o cumpărătoare.
"Eu vin de trei ori pe săptămână. Îmbrăcăminte nu prea iau, am luat doar un trening. Cumpăr zahăr, făină şi ce îmi mai trebuie. Am o pensie de 230 de lei şi doi copii ce primesc alocaţie de 42 de lei pe lună", adaugă o alta.
Prescură Doina, directorul general adjunct al Direcţiei Prevenire, din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului, sector 1, Bucureşti, declară că primele demersuri pentru realizarea unui magazin social în România s-au făcut acum doi ani, la iniţiativa Fundaţiei Katharina Turnauer Privatstiftung în cooperare cu Fundaţia ERSTE şi ataşatul comercial al ambasadei Austriei, Dr. h.c. Barbara-Wiebke Schöfnagel.
Ideea era ca persoanele cu venituri reduse să poată beneficia de alimente şi bunuri de utilitate zilnică la preţuri modice.
Autorităţile din sectorul 1 s-au arătat interesate de proiect şi au pus la dispoziţie spaţiul magazinului, utilităţile, s-au creat patru locuri de muncă şi s-a asigurat şi o maşină car