Deficitul comercial al României a scăzut în primele nouă luni cu 3,45%, faţă de perioada similară din 2009, la 6,8 miliarde de euro, în contextul unei creşteri mai accelerate a exporturilor comparativ cu importurile, anunţă INS. În ciuda crizei, România a avut în primele opt luni din 2010 exporturi de peste 23 de miliarde de euro, peste nivelul realizat în aceeaşi perioadă din 2008, an când exporturile au atins un nivel record.
Deficitul comercial al României a scăzut în primele nouă luni cu 3,45%, faţă de perioada similară din 2009, la 6,8 miliarde de euro, în contextul unei creşteri mai accelerate a exporturilor comparativ cu importurile, anunţă Institutul Naţional de Statistică.
În ciuda crizei, România a avut în primele opt luni din 2010 exporturi de peste 23 de miliarde de euro, peste nivelul realizat în aceeaşi perioadă din 2008, an când exporturile au atins un nivel record.
Potrivit Strategiei de Export a României, în anii următori, principalele obiective vor fi promovarea eco-turismului, artizanatului, a firmelor inovative şi explorarea de noi pieţe internaţionale, din afara Uniunii Europene.
Agricultura ecologică, turismul rural, artizanatul, dar şi produsele culturale româneşti (filme, animaţii, documentare etc.) ar putea deveni peste câţiva ani domenii-cheie în ponderea exporturilor româneşti.
Deşi exporturile au crescut cu aproape 25% anul acesta, importurile rămân ridicate, depăşind exporturile, mai ales pe partea de produse agro-alimentare. Astfel, într-o competiţie tot mai dură pentru accesul la pieţele de desfacere, autorităţile ridică miza pe statele din afara Uniunii Europene, precum Brazilia, India sau China, dar şi pe produsele cu specific local sau a celor de nişă, cu design deosebit. Cel puţin aşa reiese din proiectul Strategiei Naţionale de Export, pentru perioada 2010-2014, elaborat de Ministerul Economiei, observ