Organizaţi-vă mai bine cu ajutorul unui calendar electronic, nu primiţi mailuri de serviciu pe telefonul personal şi fixaţi-vă o oră de plecare de la birou.
Pe Carmen Căpitănescu (34 de ani), marketing manager la Bitdefender România, am reuşit să o prind la telefon doar cu foarte multe insistenţe. Lucrează 9 ore pe zi, uneori chiar şi 12. „Îmi place ceea ce fac şi de aici îmi vine energia", spune Carmen.
Nu s-ar numi un „workaholic" (dependent de muncă), ci doar un om pasionat de meserie. „Sunt situaţii în care trebuie să stau mai mult la birou, spre exemplu când avem «o comunicare de criză» şi vrem să ne menţinem clienţii. Au fost momente când am lucrat şi în weekenduri, dar în general încerc să nu uit de mine. Merg la coafor, la manichiură, la cosmetică şi, mai ales, la cumpărături", chicoteşte Carmen.
Sindromul de epuizare, boala secolului
Balanţa multor tineri din România se înclină mai degrabă în favoarea vieţii profesionale decât a celei personale, iar criza a accentuat această tendinţă, după cum au observat psihologii care lucrează în cabinetele de psihoterapie. „Întâlnim tot mai mulţi clienţi cu sindrom de epuizare fizică, mentală, cu dureri, care au o cauză psihică şi stări de anxietate. Sunt mulţi oameni care spun că nu mai funcţionează bine în cuplu şi în familie din cauza serviciului", descrie situaţia psihologul Anda Păcurar, de la Institutul de Psihologie Adleriană şi Psihoterapie. Astfel de momente grele apar mai ales la început de drum, o dată cu schimbarea slujbei, avansarea în carieră sau implicarea în proiecte noi. „Odată cu experienţa îţi este mai uşor să te decuplezi. Ţin minte că la început, când aveam lansări de produs, nu puteam să dorm noaptea. Acum mă trezesc liniştită şi toate astea vin din experienţă. Nu iau gânduri cu mine la serviciu şi nu duc nimic negativ cu mine acasă", spune Carmen.
Calendar pe culori