Proprietarii de maşini ar putea plăti în 2011 o taxă de poluare cuprinsă între 32.000 de euro pentru înmatricularea unei maşini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Taxa auto va fi în schimb de 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, care este scutit în prezent de la taxare.
Ministerul Mediului Lazlo Borbely a declarat astăzi că urmează să propună Executivului o Hotărâre de Guvern prin care taxa auto va fi mărită.
Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri, vechi de 10 ani, ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent.
Pentru un motor cu aceeaşi capacitate cilindrică, 3,2 litri, însă de standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de înmatriculare va fi de 11.668 de euro, faţă de 8.891 de euro cât se plăteşte în prezent. Pentru acelaşi motor şi acelaşi standard Euro 3, însă cu o vechime de şase ani, taxa ajunge la 10.727 euro, faţă de 8.174 euro.
La o maşină Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de şapte ani taxa va fi 998 de euro, faţă de 673 cât este în prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, faţă de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma să plătească 665 de euro, faţă de 448 de euro.
Înmatricularea unei maşini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an va fi taxată cu 483 de euro, faţă de 380 de euro cât este în prezent.
Ministerul Mediului propune o creştere a taxei de primă înmatriculare care să fie valabilă începând cu anul următor, motivată, potrivit ministrului Laszlo Borbely, de obligativitatea taxării maşinilor Euro 5, scutite până în 2011.
"Intrăm de la 1 ianuarie într-o nouă eră, se vor fabrica doar maşini cu motoare Euro 5. În acest sens, propunerea Ministerului Mediului este ca de la începutul lui 2011 să avem şi pentru Euro 5 o