Manechinul Ramona Lăzuran a testat un BMW X6 hibrid. Motor V8 4.4 litri pe benzină la care se adaugă încă două propulsoare electrice. Un total de 485 cai-putere
BMW înseamnă maşină premium, înseamnă un motor puternic. Pentru că trendul ecologic nu poate fi marginalizat, bavarezii au produs cel mai puternic SUV hibrid din lume. X6 hibrid, mai corect spus Active Hybrid. Motor V8, 4.4 litri, 407 cai-putere. Un pic de răbdare pentru că puterea nu este doar de 407 CP. Cele două propulsoare electrice dezvoltă şi ele 78 de "căluţi". Rezultă o cifră ameţitoare: 485 de cai-putere.
Adrenalină cît cuprinde. Bine, "de vină" este şi cuplul motor, care asigură un total de 780 Nm. 600 dintre aceştia sînt oferiţi de motorul V8. Transmisia are şi ea rolul cel mai important. Logodna între fiorosul V8 pe benzină şi cele două motoare electrice pare trainică. Pornirea şi plecarea de pe loc se face cu cele două "electrice". Singura condiţie este ca bateria să fie încărcată. Dacă este la maximum, X6 hibrid merge pe curent pînă la viteza de 60 km/h, dar numai 2,5 kilometri. Nu auzi nimic. Doar un sunet lin de anvelope în contact cu asfaltul. Dacă bateria este pe minus, atunci intră în acţiune V8, care în acelaşi timp încarcă şi bateria. Dacă mergi pe V8 şi o calci, pentru că are ce să ofere, şi sunetul se schimbă. 6.000 de turaţi produc un zgomot gutural.
Maşina are tracţiune integrală. Suspensiile nu sînt chiar moi, deci X6 nu este tocmai potrivită pentru off-road. Însă pe o şosea lină, ţinuta de drum este exemplară. Deşi este o adevărată "balenă", 2,5 tone, SUV-ul nu-ţi dă emoţii în viraje, parcă e lipit de asfalt.
Vă întrebaţi cam care este consumul? Diferit faţă de ce spun cifrele oficiale de la BMW. Acolo se vorbeşte de un 9,9 l/100 km, consum mediu. Un drum pînă la Sibiu aduce un consum de 13l/100 km. Cifrele arătau mai rău după