Vizitatorii "fantoma" umfla traficul pe netul romanesc. Unele site-uri isi umfla artificial audienta si, astfel, isi cresc incasarile din publicitate, apeland la diverse trucuri situate mai mult sau mai putin in zona practicilor oneste. Pierd nu doar competitorii corecti, ci si cititorii si advertiserii. Pe 28 aprilie 2010, wall-street.ro avea sub 47.000 de vizitatori unici (numarul de calculatoare care acceseaza, o data sau de mai multe ori, o adresa web intr-un anumit interval de timp). Un numar perfect asortat cu audienta ultimelor luni. Doua zile mai tarziu, ajunsese la aproape 260.000 de vizitatori unici, iar pe 2 mai (o zi de duminica!) a depasit fulminantul nivel de 357.000, ajungand pe locul doi in Romania, dupa hi5.com. Dupa inca doua zile, traficul s-a intors la valori normale: 41.000 de "unici" in data de 4 mai. Principalul efect al manipularii, intr-un fel sau altul, a datelor de audienta pe internet este distorsionarea pietei. Site-urile corecte se pot vedea depasite in clasament de cele care apeleaza la metode mai putin cuser, cu consecinte directe si palpabile la nivelul incasarilor din publicitate. Asta mai ales ca cei care platesc pentru reclame nu prea au habar cu ce se mananca world wide web-ul. Si se bazeaza pe deciziile agentiilor media, scrie Capital.
Investitiile straine directe s-au oprit la nivelul de 50 mld. euro in 2009. De acum vin maruntisuri. Investitiile straine directe nete au totalizat anul trecut 3,5 miliarde de euro, in scadere cu 63% comparativ cu nivelul record de 9,5 miliarde de euro inregistrat in 2008, arata datele BNR. Investitiile greenfield (in dezvoltarea de afaceri de la zero) au insumat doar 19 milioane de euro, reprezentand 0,6% din participatiile la capital noi, de trei ori mai putin decat in 2008. Aproape jumatate din investitiile nete din 2009 sunt trecute in contul participatiilor la capital, restul fiind credi