Noile chioșcuri de difuzare a presei nu vor deservi doar comerțului cu ziare, ele fiind folosite și ca punte turistice pentru străini. După ce vor fi amplasate toate cele 14 chioșcuri de ziare, turiștii vor avea posibilitatea să își cumpere o hartă cu Oradea sau un pliant cu cetatea.
Orădenii nu vor mai trebui să își cumpere ziare de la acele gherete mici, neîncăpătoare și prost luminate. Până la jumătatea anului viitor, chioșcarii vor înlocui 14 chioșcuri de difuzare a presei cu unele noi, mult mai mari și funcționale decât cele din prezent. Primul chioșc a fost deja montat pe strada Republici, în fața Agenției Voiaj reușind într-o singură zi să stârnească controverse. Dacă unii orădeni sunt de părere că noile chioșcuri de ziare nu-și au rostul, mai ales pentru că acestea costă o grămadă de bani, alții spun că sunt moderne și dau bine într-un oraș precum Oradea.
Chioșcuri mai moderne
Un astfel de model poate costa și 20.000 euro, ]n funcție de firma care îl produce, fiind realizat din aluminiu, oţel, inox și geamuri termopan. „Aceste chioşcuri pot fi comandate de oriunde, cu condiţia să fie respectate standardele stabilite de municipalitate. În zona centrală, aceste chioşcuri vor avea şi rolul unor centre de informare turistică, care vor pune la dispoziţia turiştilor hărţi şi pliante cu Oradea. Primăria impune comercianţilor ca până în vara lui 2011 să schimbe chioşcurile vechi, garantând încheierea contractul de închiriere pe 15 ani pe amplasament pentru agenţii economici care se vor conforma. În caz contrar, amplasamentul va fi scos la licitaţie", a spus primarul Ilie Bolojan.