Tronsonul de autostradă Deva-Orăştie va fi construit de asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup. Contractul, a cărui valoare este estimată la 220 milioane de euro, a fost semnat marţi la sediul Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), informează Ministerul Transporturilor.
Proiectul este finanţat, până la 133,6 milioane de euro prin fonduri ISPA 2004 şi trebuie finalizat în doi ani de la data începerii lucrărilor. Tronsonul Deva-Orăştie are 32,8 kilometri, iar pe această distanţă sunt proiectaţi a fi construite 15 poduri şi 10 pasaje rutiere. Tronsonul este parte a coridorului pan-european IV Constanţa-Bucureşti-Nădlac.
"Contractul pentru construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă este cel mai mare contract din fonduri europene semnat până acum de CNADNR", susţine Ministerul Transporturilor.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis în iulie că asocierea condusă de Strabag este câştigătoarea licitaţiei pentru construcţia tronsonului de autostradă care va lega Deva de Orăştie.
Licitaţia a avut loc în mai 2010, însă rezultatul a fost contestat de spaniolii de la FCC Construction şi de către consorţiul Astaldi-Max Bogl.
MT va licita până la finalul anului construcţia unor trnsoane de autostradă în valoare de circa 670 milioane euro
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, anunţa sâmbătă că până la finalul anului va fi licitată construcţia a patru tronsoane de autostradă, cu o lungime totală de 270 kilometri, care vor fi finanţate prin Programul Operaţional Sectorial de Transport, informează Mediafax.
Valoarea totală a contractelor este estimată la circa 670 milioane euro. Cele patru tronsoane sunt Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu, Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva şi fac parte din Coridorul IV Paneuropean.