România estimează o creştere de 10% a numărului de turişti britanici, pentru anul viitor, după prezentarea brandului ţării noastre la Londra, potrivit lui Sorin Munteanu, consilierul ministrului Turismului, Elena Udrea, şi şeful delegaţiei Ministerului Turismului la târgul de profil de la Londra.
"Estimăm că după lansarea brandului la Londra şi intensificarea promovării pe această piaţă, numărul britanicilor va creşte cu aproximativ 10% în fiecare din următorii trei ani", a spus, pentru Mediafax, Sorin Munteanu.Acesta a adăugat că, pentru acest an, numărul vizitatorilor din Marea Britanie va rămâne constant, la aproximativ 120.000 de persoane, adică tot atât câţi au ajuns în România anul trecut. Totodată, statisticile arată că sumele cheltuite de cei 120.000 de vizitatori britanici depăşesc 80 de milioane de lire sterline.
După lansarea brandului turistic la Shanghai, în luna august, şi prezentarea acestuia pe piaţa britanică la începutul lunii noiembrie, noua identitate vizuală a turismului românesc a fost făcută cunoscută şi pieţei britanice ieri, în prima zi a târgului World Travel Market.
Târgul de turism de la Londra, care se desfăşoară în perioada 8-11 noiembrie, este cea mai mare manifestare de profil, care se adresează exclusiv specialiştilor şi reuneşte peste 5.000 de expozanţi din 186 de ţări.
Investiţii de sute de milioane în promovare
"În perioada 2011-2013, investiţiile în promovarea turismului românesc pe piaţa britanică vor fi de ordinul milioanelor de euro. În fiecare an se va investi mai mult de un milion de euro", a afirmat Munteanu.
Prin comparaţie, în ultimii cinci ani, investiţiile în promovare pe piaţa din Marea Britanie nu au depăşit 50.000 de euro în fiecare an. După prezentarea de la Londra, brandul turistic al României va fi promovat şi la Viena, Paris, Moscova şi München, până la sfârşitul acestui an. @N_P