Psihologii au ajuns la concluzia ca, in scoli, comportamentul dificil in randul elevilor este in crestere, iar profesorii si invatatorii nu sunt pregatiti sa gestioneze situatia.
Intr-o clasa sunt doi copii cu tulburari. La aceeasi concluzie a ajuns si Centrul de Resurse si Asistenta Educationala (CRAE) "Speranta" din Timisoara. Din studiul efectuat de respectiva institutie, rezulta ca 70 la suta din cadrele didactice a indentificat in clasa doi-patru elevi cu comportament dificil, iar 22 la suta mai mult de patru asemenea elevi.
85 la suta dintre profesori recunosc dificultatile cu care se confrunta si ca situatia ii depaseste, iar 91 la suta considera instruirea suplimentara a corpului profesional pe aceasta tema. Prezenta acestor tulburari poate duce la esec scolar, corigenta, repetentie sau abandon scolar.
Specialistii CRAE "Speranta" sunt de parere ca succesul scolar al elevului depinde de abilitatea acestuia de a invata, precum si de "gradul de integrare si adaptare la procesul instructiv-educativ".
Ca urmare CRAE "Speranta" din Timisoara a lansat in scoli, pentru toata tara, programul "Informarea si formarea cadrelor didactice in problematica comportamentului dificil la copii si adolescenti".
Psihologii au ajuns la concluzia ca, in scoli, comportamentul dificil in randul elevilor este in crestere, iar profesorii si invatatorii nu sunt pregatiti sa gestioneze situatia.
Intr-o clasa sunt doi copii cu tulburari. La aceeasi concluzie a ajuns si Centrul de Resurse si Asistenta Educationala (CRAE) "Speranta" din Timisoara. Din studiul efectuat de respectiva institutie, rezulta ca 70 la suta din cadrele didactice a indentificat in clasa doi-patru elevi cu comportament dificil, iar 22 la suta mai mult de patru asemenea elevi.
85 la suta dintre profesori recunosc dificultatile cu