Sunt in trenul rapid 826, care face legatura dintre orasul ala de langa Dej (Cluuuuj ii zice) si Bucuresti. Eu am urcat la Sinaia, respectand intarzierea cu care a ajuns bietul melc in gara. Un bilet Sinaia-Bucuresti costa 39 de lei si credeti-ma ca nu face. In compartiment e mizeria cat casa, toaleta cred ca a fost adusa dintr-un muzeu de dinainte de razboi, iar de circulat se circula cu 50-60 de km/ora, scrie Dan Popa pe blogul sau.
Oprim unde intalnim statii, dar mai ales unde nu intalnim. Cum dam de un copac, cum oprim. Zici ca rapidul asta e avatarul unui caine care musai e sa amusineze copacii, ca-l trece una-alta. Atmosfera din interourul melcului e insa una hazlie. Se rade si se face misto, ca asa-i romanul. In statia Comarnic am asteptat sa treaca vreo 5 trenuri. “Dupa asta, plecam si noi”, zic cu speranta, cativa tineri. Se inseala, mai asteptam ceva. La megafon se anunta intre timp venirea unui accelerat. Tinerii completeaza anuntul:”Sinucigasii sa se arunce aliniati in fata trenului” Si rad. Unul compune un imn al SNCFR, pe loc. “O treime din viata o dormim, o alta treime o muncim si restul o petrecem cu tineeeee, SNCFReeee…”
Mecanicii din gara Sinaia cu care am discutat mi-au spus ca toate lucrarile care se fac sunt la limita inutilitatii. “Au schimbat semiconductorii aia, au pus din cupru acum, de la nu stiu ce firma. Stalpii nu mai sunt de beton, ci niste “sfrijeli”, ca nu le pot spune altfel. Rezultatul? Pe unele tronsoane pe care mergeam cu 100 de km/h, acum abia pot merge cu 60. Dar se cheama ca le-au modernizat.”, povesteste unul dintre mecanici.
“Daca nici in urmatoarea ora nu ne da “verde”, o sa le spun cateva!”, incepe unul dintre tineri sa se enerveze.
In Belgia, daca trenurile intarzie, calatorii primesc o parte din banii dati pe bilet, inapoi. Despre trenurile japoneze si intarzierile lor nu mai sc