În cadrul parteneriatului încheiat între Inspectoratul General al Poliţiei Române prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii şi Asociaţia Telefonul Copilului a fost lansată, în luna octombrie 2010, campania “Când eu nu pot să vorbesc… sună tu la 116000 şi vorbeşte despre suferinţa mea!”, a anunţat, ieri, comisar Livia Popa, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţeană Mureş. „Scopul acesteia vizează creşterea gradului de implicare a populaţiei în semnalarea cazurilor de încălcare a drepturilor copilului la telefonul 116111, serviciu gratuit gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului. Sesizarea abuzurilor va permite intervenţia poliţiştilor, a asistenţilor sociali şi a altor specialişti pentru rezolvarea fiecărei situaţii în parte. Numărul de telefon 116111 nu se substituite apelului de urgenţă 112, ci vine în sprijinul cetăţenilor care pot primi astfel, în plus, informaţii şi consiliere în domeniul drepturilor copilului”, a declarat Livia Popa.
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al cărei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz. Este activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00 răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111.
Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în anul 2006, după finalizarea funcţionării serviciului 0800 8 200 200, timp de cinci ani, în cadrul programelor Phare finanţate de Uniunea Europeană, fiind promovat prin intermediul campaniilor “Casa de Copii nu e acasă” şi “Drepturile copilului sunt lege”. „În luna iulie 2008, Asociaţiei Telefonul Copilului, în parteneriat cu Romtelecom, i-a fost acordată de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC), licenţa pentru implementarea numărului unic european