Vestile bune din domeniul infrastructurii anuntate in ultimii ani de autoritati ar trebui sa se transpuna si in proiecte efective, pentru ca sectorul constructiilor sa aiba de castigat, este de parere Bruno Roux, directorul general al companiei Lafarge Agregate Betoane (AGEM), controlata de grupul francez Lafarge.
“In ultimii ani, autoritatile romane au avut foarte multe vesti bune in legatura cu proiectele de infrastructura, insa foarte putine lucruri s-au concretizat. Este nevoie de mai mult timp pentru ca investitiile sa se miste”, spune Roux, care detine si pozita de vicepresedinte pentru divizia de agregate din Europa Centrala a grupului francez.
El a mentionat ca printre proiectele care au fost anuntate de autoritati, dar care nu s-au concretizat ori s-au finalizat partial se numara tronsonul de autostrada Deva – Orastie (32,8 km) sau autostrada Transilvania, construita de americanii de la Bechtel.
Ieri, ministerul Transporturilor a anuntat semnarea de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a contractului pentru tronsonul Deva – Orastie. Licitatia a fost castigate de un consortiu format din Strabag AG (Austria), Strabag SRL (una din firmele prin care austriecii sunt prezenti in Romania) si Straco Grup (companie de constructii controlata de oamenii de afaceri romani Alexandru Horpos -37,5%, Traian Horpos – 27,5%, Vlad Ionel Vamesu – 20% si Ioana Daniela Neacsu – 15%).
Valoarea contractului este de 220,6 milioane de euro (cu TVA), din care Comisia Europeana contribuie cu 133,6 mil. euro. Proiectul este finantat din fondul ISPA si are termen de finalizare 24 de luni din momentul inceperii lucrarilor.
Tronsonul va fi inclus in viitoarea autostrada Pitesti – Sibiu – Deva – Nadlac, parte din Coridorul IV de Transport Paneuropean.
CNADNR a organizat licitatii pentru acest contr