- Comentariu - nr. 669 / 10 Noiembrie, 2010 … perioada in care s-a furat pe rupte, Romania va avea, in sfarsit, costuri standard pe kilometrul de cale ferata reabilitat. Ministerul Transporturilor a elaborat o HG care contine 12 standarde de cost pentru infrastructura. Asta, dupa ce Raportul sumbru al infrastructurii are doua coordonate: doua autostrazi si miliarde de euro cheltuiti fara folos. Nici investitiile pe calea ferata nu arata mai bine, din 1,8 miliarde de euro, bani europeni, am reusit sa accesam 300.000 de euro pentru harti de zgomot, majoritatea proiectelor fiind blocate din lipsa de bani. Asa incat, conform normelor, construirea unei autostrazi va avea un cost standard pe kilometru cuprins intre 5,05 milioane de euro si 6,1 milioane de euro, fara TVA, iar reparatia capitala a unei cai ferate va costa 1,19 milioane de euro/km, fara TVA. Practic, prin elaborarea acestor norme se urmareste evitarea subfinantarii sau suprafinantarii lucrarilor de investitii. Sigur, normele cuprind si alte detalii tehnice. A trebuit sa treaca insa 20 de ani ca autoritatile sa se convinga de faptul ca s-au risipit bani multi pe "realizari" putine! GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 669 / 10 Noiembrie, 2010 … perioada in care s-a furat pe rupte, Romania va avea, in sfarsit, costuri standard pe kilometrul de cale ferata reabilitat. Ministerul Transporturilor a elaborat o HG care contine 12 standarde de cost pentru infrastructura. Asta, dupa ce Raportul sumbru al infrastructurii are doua coordonate: doua autostrazi si miliarde de euro cheltuiti fara folos. Nici investitiile pe calea ferata nu arata mai bine, din 1,8 miliarde de euro, bani europeni, am reusit sa accesam 300.000 de euro pentru harti de zgomot, majoritatea proiectelor fiind blocate din lipsa de bani. Asa incat, conform normelor, construirea unei autostrazi va avea un cost standard pe kilometru cuprins intr