Începând cu 1 ianuarie 2011 Directiva Europeană 2009/30/EC privind calitatea combustibilior intră în aplicare în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. Astfel de la începutul anului viitor, șoferii vor descoperi la pompă un nou tip de benzină și unul de motorină.
Mai exact, în compoziția noii benzine „E10” va fi obligatorie utilizarea de etanol în proporție de 10%, iar în compoziția motorinei „B7” va exista 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester).
În acest moment, la stațiile de alimentare este disponibilă în special benzina fără plumb denumită „E5” care conține numai 5% etanol. Conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Directiva privind calitatea combustibilului impune producătorilor și comercianților obligativitatea de a comercializa în paralel cu viitoarele produse și pe cele utilizate în prezent până în 2013 și chiar după, în funcție de parcul auto existent în țara respectivă.
Comercianții vor avea și obligativitatea de a afișa la vedere și foarte clar noile caracteristici ale combustibilior astfel încât clienții să poată alege fără dificultate produsul dorit.
ACEA menționează însă că, în timp ce motorina „B7” este compatibilă cu toate tipurile de motoare diesel existente pe piață, în privința benzinei „E10” există temeri de necompatibilitate cu unele propulsoare. Deși se așteaptă ca guvernele fiecărui stat al UE să impună strategii de informare a șoferilor, ACEA a întocmit o listă cu modelele dotate cu motoare alimentate cu benzină care ar putea avea de suferit în cazul utilizării benzinei „E10”:
Alfa Romeo sunt compatibile modelele MiTo (toate), 159 cu motoarele 1.8-16V, 1.8TBI-16V, 3.2JTS-V6, Brera și Spider cu motoarele 1.8TB-16V, 3.2JTS-V6 și 8C cu motor 4.7-32V
Audi sunt compatibile toate mașinile produse după ianuarie 1992 cu excepția A2 1.6 FSI (între 2003-2005), A3 1.6 FSI (2004), A3 2