Nokia, cel mai mare producator de telefonie mobila din lume in functie de vanzari, a ajuns la o cota de piata de 28,2% in trimestrul trei al acestui an, la cel mai mic nivel din anul 1999, pe fondul vanzarilor in crestere de telefoane no-brand, mai ieftine, produse de firme mici chinezesti, informeaza Reuters, pe baza datelor prezentate miercuri de firma de cercetare Gartner. Circa 417 milioane de telefoane mobile s-au vandut la nivel mondial in trimestrul trei din acest an, cu 35% mai mult fata de aceeasi periada a anului trecut, crestere sustinuta si de vanzarile de telefoane de tip smartphone.
Producatorii de telefoane no-brand, in cea mai mare marte mici firme chinezesti care utilizeaza cipuri produse de Mediatek sau Spreadtrum Communications, s-au extins rapid in acest an dincolo de piata chineza in Africa, India, America Latina si Rusia.
"Este un aspect care priveste mai mult pe Nokia decat pe ceilalti producatori. Nokia este producatorul care controleaza segmentul low-end al pietei de telefoane mobile", a precizat Carolina Milanesi, analist in cadrul Gartner, care a mai adaugat ca atentia acestor producatori a inceput sa se indrepte insa si spre segmentul telefoanelor de tip smartphone.
Nokia, Samsung si LG au scazut in vanzari. Apple a depasit in vanzari RIM
Datele prezentate miercuri de Gartner arata ca Nokia, Samsung si LG au ramas in trimestrul trei din acest an cei mai mari producatori de telefoane mobile in functie de vanzari, insa cotele acestora de piata au scazut.
Astfel, Nokia a vandut circa 117,4 milioane unitati, reprezentand o cota de piata de 28,2%, in scadere fata de o cota de piata de 36,7% in aceeasi perioada a anului trecut si la cel mai mic nivel din 1999. Samsung a vandut circa 71,6 milioane unitati, in trimestrul trei din acest an, ajungand la o cota de piata de 17,2%, in scadere fata