Vânzările cu amănuntul ale grupului Petrom au scăzut cu 6% în trimestrul al treilea al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2009, se arată în raportul companiei, publicat în această dimineaţă. Grupul nu estimează o revenire a consumului în ultimele trei luni ale anului.
Vânzările totale din marketing la nivel de grup au fost mai mici tot cu 6%, ajungand la nivelul de de 1,170 milioane de tone, în principal din cauza declinului vânzarilor comerciale şi celor cu amănuntul ca urmare a cererii reduse în contextul economic nefavorabil.
Vânzările cu amănuntul la nivel de grup au reprezentat 64% din vânzările totale din marketing (respectiv 53% din totalul produselor rafinate).
"In Romania, PIB-ul va continua sa se contracte, deoarece avansul consumului, principalul motor al cresterii din ultimii ani, va ramane anemic si pe
parcursul anului 2010. Cresterea TVA-ului si reducerea puterii de cumparare a consumatorilor vor avea un efect negativ asupra nivelului cheltuielilor
efectuate de catre sectorul privat", estimează oficialii Petrom.
"Atat activitatea de creditare cat si cea de pe piata fortei de munca vor continua sa fie reduse, franand astfel redresarea economica. Inflatia la finele anului 2010 se va situa in jurul a 8%, in principal ca urmare a cresterii TVA-ului. Sprijinul politic pentru avansarea reformelor economice si asigurarea austeritatii sectorului public, conform recomandarilor FMI, se va dovedi esential pentru obtinerea stabilitatii macroeconomice", se mai arată în raportul companiei.