ele două mari tronsoane ar fi trebuit să fie gata anul viitor. Arad-Timişoara este la început, iar Deva-Orăştie încă nu are şantier. Autorităţile române de abia au semnat, zilele trecute, contractul cu firma care construieşte tronsonul de autostradă Deva-Orăştie.
Deşi peste o lună şi jumătate trebuia să fie recepţionat, tronsonul de autostradă Deva-Orăştie de abia iese din hăţişul birocratic. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat marţi cu grupul de firme Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă. Valoarea contractului este de 220,6 milioane de euro, din care contribuţia Comisiei Europene este de 133,6 milioane de euro.
Potrivit declaraţiilor făcute în luna septembrie de Adrian Ionescu, la acea dată director pentru autostrăzi în cadrul CNADNR, lucrările la tronsonul de autostradă sunt planificate să înceapă în luna martie 2011. „Nu ne putem pronunţa cu exactitate în privinţa datei la care vor începe lucrările. Ele ţin foarte mult de constructorul austriac. Nu vrem să avansăm o dată care să nu fie reală. Cert este că lucrarea trebuie finalizată în 24 de luni”, a declarat Mădălina Dârvaru, reprezentatul Companiei Naţionale de Autostrăzi.
Lanţul amânărilor
Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a făcut de curând o scurtă prezentare a lucrărilor la viitoarea autostradă Arad-Timişoara. „Valoarea estimată a celor 32,25 kilometri de autostradă este de 135.430.000 de euro”, a spus secretarul de stat. Lucrările pe Arad-Timişoara au fost finalizate în proporţie de 30 la sută. În plus, din cele 14 situri arheologice aflate pe traseu, descărcarea a fost făcută pentru 13 dintre ele. Întârzierile masive sunt puse pe seama proiectării.
„În perioada următoare încercăm să rec