Sute de agenţii din România vând vise adolescentelor şi adolescenţilor, cărora le promit o viaţă de răsfăţaţi ai catwalkurilor din lumea întreagă. În unele cazuri, visele se pot transforma în coşmaruri, iar candidaţii la celebritate se pot transforma în furnizori de servicii sexuale contra cost, spune designerul Irina Schrotter
Unele dintre agenţiile de modele din România au obţinut un aviz din partea Comisiei pentru Atestare şi Avizare în Domeniul Impresariatului Artistic, de pe lângă Ministerul Culturii, care arată că documentele lor sunt în regulă, că reprezentanţii lor au fost testaţi şi verificaţi de angajaţi ai Ministerului Culturii şi de cei ai Ministerului Afacerilor Interne, că au absolvit un curs de specialitate, că ştiu legislaţie. Alte mii funcţionează fără un astfel de aviz, şi nimeni nu-i poate condamna. Ionică Pârvu, directorul Centrului de Pregătire Profesională în Cultură, în cadrul căruia funcţionează amintita comisie, explică de ce. "La partea de modelling este o chestiune de interpretare. Poţi spune că modelul nu este artist şi că tu nu eşti un impresar, ci un agent de muncă. La noi, în România, activitatea de modelling nu este reglementată", spune Pârvu, care precizează că motivul pentru care a apărut comisia de avizare a fost tocmai acela de a-i descuraja pe traficanţii de carne vie. În România, numărul impresarilor persoane fizice atestaţi de comisie este de 193, iar cel al firmelor care practică impresariatul este de 111.
Diva Models nu avea restricţii de vârstă sau înălţime
Star Models, din Slobozia, şi Diva Models, din Constanţa, cele două agenţii de modelling despre care procurorii DIICOT spun că erau paravane pentru reţele de prostituţie nu se află printre ele. Iar greii din industria modei din România susţin că nu le-au văzut trimiţându-şi modelele la castinguri. Liviu Ionescu conduce agenţia de modelling MRA, care a r