În anii trecuţi preţul nu conta când era vorba de bere, acum situaţia s-a schimbat
În ceea ce priveşte mărcile, românii rămân fideli produselor preferate
Dacă în anii anteriori berea era un produs la care românii nu se uitau la preţ, într-o ţară care se afla şi pe locul 5 ca volum în Europa, acum situaţia s-a cam schimbat. Preţul a devenit un factor important în luarea deciziei de cumpărare având aceeaşi pondere de influenţă ca şi fidelitatea faţă de marcă. Buzunarul tot mai gol al românului băutor de bere îl face pe acesta să se uite tot mai mult după promoţii, afirmă reprezentanţii United Romanian Breweries Bereprod (URBB), despre cum s-a schimbat comportamentul cumpărătorilor. "Impactul recesiunii economice asupra resurselor financiare a făcut ca românii să se orienteze spre ofertele promoţionale de produse. O cercetare efectuată de compania noastră în luna iulie a acestui an arată că pe primul loc în alegerea produsului pe care să îl cumpere este afinitatea faţă de brand (36%). La egalitate se află alegerea în funcţie de preţ şi a produselor reci (în special în timpul verii), cu o valoare de 17%, iar pe locul trei se află alegerea produselor care au oferte speciale (7,4%). Ultimele două locuri sunt ocupate de achiziţia în funcţie de reclama produsului sau recomandarea vânzătorului (3.5%) şi de influenţa la raft, în magazin, de plasamentul sau vizibilitatea produselor (3%)", afirmă într-un comunicat reprezentanţii companiei producătoare de bere şi băuturi răcoritoare.
Produsele de import sunt singurele care au înregistrat creşteri
Potrivit URBB, la nivelul pieţei, singurul segment care a cunoscut creşteri este cel de produse importate. În acest context, preferinţele de consum ale anului 2010 s-au orientat mai puţin spre segmentele superpremium şi premium, în timp ce segmentele mainstream şi local au avut cea mai redusă re