În ambalarea unui produs companiile va trebui să ţină cont din ce în ce mai mult de "elementul verde", de mediu, dincolo de clasicele "să fie ieftin, atractiv, rezistent şi să asigure un termen de valabilitate cât mai lung".
"De fiecare dată când merg la cumpărături şi văd pe rafturile din supermarket 1.500-2.000 de produse, mă întreb de ce nu vede nimeni, dincolo de bunuri, şi acelaşi număr de deşeuri de ambalaje." Profesorul Michael Braungart anticipa la început de octombrie la Bruxelles spusele specialiştilor de mediu din Comisia Europeană şi liniile de responsabilitate pe care le trasează pentru anii ce urmează. Practic, dincolo de obiectivele de reciclare pe care fiecare stat membru trebuie să le îndeplinească până la termenul agreat, prevenţia apariţiei gunoiului, sarcină care cade exclusiv în sarcina producătorilor, a ajuns în centrul atenţiei, scrie revista BUSINESS Magazin.
"Producătorul are anumite responsabilităţi, iar o parte dintre ele trebuie să şi le asume singur. Noua directivă-cadru stipulează că până în 2013 fiecare stat membru trebuie să aibă o strategie privind prevenţia", spune Ionuţ Georgescu, directorul Direcţiei deşeuri din Ministerul Mediului şi Pădurilor. De fapt, lucrurile nici nu pot sta altfel, dat fiind că la consumator e imposibil să vorbim de prevenţia apariţiei gunoiului, ci mai degrabă de colectare selectivă şi eficientă.
Reacţii rapide în Vest
Tendinţele în materie la nivel european şi mondial sunt clare în privinţa a ceea ce se numeşte "economia verde". Producătorii devin conştienţi de faptul că responsabilitatea pe care o au se transpune atât în îndeplinirea obligaţiilor şi a ţintelor de reciclare a ambalajelor puse pe piaţă, pe principiul "poluatorul plăteşte", cât şi în dezvoltarea unor tehnologii care să le permită eficientizarea producţiei de ambalaje din punct de vedere ecologic.
Unii dint