Este de 3 ani in echipa lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, cea mai populara retea de socializare a momentului. Din pozitia de head of emerging markets EMEA, Mark Cowan afirma ca nu exista zi in care sa nu afle ceva nou despre cel mai «hot» instrument de comunicare. Nu crede in cei care spun ca stiu tot despre cum functioneaza Facebook, la fel cum nu acorda prea mult credit companiilor care vad in reteaua de socializare doar un suport pentru publicitate. Un interviu marca Wall-Street.ro.
Prezent in cadrul celei de-a cincea editii a Ro:newmedia, Mark Cowan, head of emerging markets EMEA in cadrul Facebook, declara cu franchete ca nu exista zi in care sa nu afle ceva nou si interesant despre cea mai populara retea de socializare a momentului. Cowan este responsabil de expasiunea Facebook in statele in curs de dezvoltare. Inainte de a ocupa aceasta pozitie, Mark Cowan a detinut multiple functii in cadrul Facebook, printre care gestionarea operatiunilor companiei in tarile nordice.
Anterior, Cowan a jucat un rol important in lansarea site-ului Thelondonpaper.com, apartinand News Corp.
Wall-Street.ro: Ce determina durata de viata a unei retele sociale?
Mark Cowan: In primul rand, trebuie sa te pozitionezi ca o platforma nu ca o retea sociala. Si asta inseamna sa recrutezi cele mai bune persoane din piata care sa-ti intretina website-ul sau platforma astfel incat din punct de vedere tehnologic sa fii cu un pas inainte de ce se intampla in piata.
Wall-Street.ro: Care este secretul acestei expasiuni fulgeratoare a Facebook?
Mark Cowan: E foarte simplu de utilizat. Si cu cat ai mai multi prieteni care sunt in retea cu atat ai mai multe motive pentru a fi si tu prezent. Am prieteni care imi spun ca au ratat evenimente pentru ca nu au intrat pe Facebook pentru a vedea cand au loc. Vorbim acum de o comunicare de masa. Oameni