Cei care mai au de casat rable pot răsufla uşuraţi. Programul a fost prelungit până la 31 ianuarie 2011, iar la Gheorghe Doja mai sunt disponibile 30 de tichete.
Cei patru colectori autorizaţi din judeţul Ialomiţa au primit, pe parcursul întregului program, mai bine de 2.300 de vouchere pentru programul „Rabla“. În zonele urbane, tichetele au fost epuzitate în câteva zile, iar oamenii s-au înscris permanent pe liste de aşteptare pentru a-şi preda maşinile, în timp ce în mediul rural era reversul medaliei.
„Am primit 500 de vouchere, însă mai am şi acum vreo 30 de tichete“, spune Clementin Gogoţ, patronul centrului de colectare din Gheorghe Doja.
La oraş, cozile pentru casarea maşinilor vechi se formau chiar şi cu o zi înainte de primirea voucherelor. „Epuizam tichetele în două zile, iar oamenii aşteptau la coadă chiar şi noaptea“, explică Jan Tănase, patronul centrului de colectare din Slobozia.
Programul de stimulare a înoirii parcului auto naţional şi-a pus amprenta ireversibil pe piaţa auto locală. Astfel, în acest an au fost înmatriculate mai multe maşini noi, decât în 2009. „Am înregistrat o creştere a maşinilor noi, iar asta se datorează programului Rabla“, spune comisarul şef Ştefan Ilie, şeful Serviciului de Înmatriculări, care mai spune că în acest an au fost preferate maşinile ieftine, fără fiţe, majoritatea Dacia Logan.
„Am dat o Dacie sport din ’87, iar, apoi, am vândut voucherul pentru a îmi cumpăra o maşină mai nouă. Am ales tot o Dacie cu 10 ani mai tânără“, Nicolae Petrache (48 ani).
Poliţistul este susţinut şi de dealerul auto, care spune că la mare căutare au fost modelele ieftine. „Am dat foarte bine primul model, la 6.200 de euro, iar majoritatea clienţilor au plătit cu bani cash“, Maria Căciularu, un dealer local.